onsdag 8. februar 2012

Wrap i farta



Til 1 wrap:
1 egg
2 ss fløte
Krydder etter eget ønske, f.eks. en klype salt
og litt provence krydder med hvitløk.
Vispes sammen, og stekes som 1 pannekake på
middels varme. Stekes godt, da blir den lettere å snu.
Jeg bruker en litt lang stekespade å snu den med.

Fylles med det du måtte ha for hånden, feks:
- Philadelphia, røkelaks, dill
- Snøfrisk, spekeskinke, ruccola
- I mangel av noe bedre lagde jeg en gang med jarlsberg,
kryddersalami og litt creme fraiche, slett ikke dumt.

Smør smøreost e.l. på hele wrap'en, legg på det du ønsker
av fyll, og rull sammen. Det var det hele. :)

Denne retten er en av mine "i farta-alternativer",
altså for dager man verken har tid, lyst eller ork til å
lage noe som tar mer enn et minimum av tid og krefter.
Jeg har stort sett noe i kjøleskapet som kan brukes til
å lage dette. Deilig kald til lunch dagen etter også.

Foto: eget

2 kommentarer:

  1. Hei, dette så spennende ut. Har som prosjekt å finne sunnere og litt mer spennende lunsjalternativer for matboksen og da må jeg jo bare teste ut denne. Jeg har linket til oppskriften din på bloggen min www.sunnerehelse.no fordi jeg syns den var så bra.

    SvarSlett
  2. Så hyggelig! Takk:) Jeg skal sjekke ut bloggen din!

    SvarSlett